Kiropraktor – hembesök och akuttider

Vår kiropraktiska verksamhet genomsyras av ett helhetstänk med det övergripande målet att nå optimal funktion, prestation och hälsa för varje enskild patient.

Vår personal är utbildad inom många områden för att kunna ge dig behandling med effektiva manuella tekniker och samtidigt rådgiva om motion, kosthållning, arbetsställningar och annat som kan påverka din fysiska hälsa på kort och lång sikt.

Hembesök kiropraktor – boka tid

Vi erbjuder även hembesök av en kiropraktor för dig som inte har tid eller möjlighet att ta dig till kliniken eller inte hittar en passande tid. Vi behandlar dig på plats och kan även ge tips på arbetsställningar om du arbetar hemifrån, något som har blivit allt vanligare på senare år. Att vi då kan erbjuda kiropraktisk behandling i ditt hem kan vara mycket fördelaktigt.

Vi kommer ut till din bostad med all den utrustning som behövs och ger dig en professionell behandling. Vi kan erbjuda flera behandlingsalternativ som är anpassade efter dina egna behov och preferenser.

Kontakta oss för en avslappnad och bekväm behandling i ditt hem.

Kiropraktik

Akuttid kiropraktor – boka tid

Har du fått akuta fysiska problem, som ryggskott, nackspärr eller något annat som behöver åtgärdas snarast? Du kan självklart boka in en akuttid hos en kiropraktor.

Det är viktigt att du snabbt får en effektiv behandling när ett akut tillstånd uppkommer. Det kan hjälpa till att förkorta läkningsprocessen och minska risken för komplicerade och långdragna besvär som kommer att plåga dig i längden.

Hos oss på KAN-kliniken kan vi erbjuda akuttider, kontakta oss så hjälper vi dig.

Användbart mot många olika problem

Våra kiropraktorer kan hjälpa dig med en rad olika fysiska problem. Vi förebygger, lindrar smärta och ger dig din fysiska förmåga tillbaka. Ryggskott, ischias, whiplashskador, smärta i axlar och nacke, domningar i armar, ben och höfter är några av de områden som kiropraktorn kan bedöma, behandla och vägleda kring.

Varje patient behandlas utifrån sina individuella förutsättningar. Vi lyssnar på dig!

Så går behandlingen till

Kiropraktik är en behandlingsform baserad på forskning och lång beprövad erfarenhet. Vi undersöker muskler och leder i ryggraden med händerna för att känna av spänningar, felaktiga rörelsemönster och skador.

Behandlingen är fokuserad på att med rådgivning och manuella metoder förbättra kroppens funktion och minska smärtan. Kiropraktisk manipulationsbehandling kan förbättra ledfunktionen i ryggraden. Behandlingen innebär en snabb och kontrollerad sträckning av en leds muskler och ledkapslar som gör att smärtan minskar. Kiropraktorn har en helhetssyn på sin patient och dennes sammantagna hälsa.

Att bli behandlad av en kiropraktor är inte smärtsamt och patienten upplever ofta ökad rörlighet och mindre stelhet direkt efter behandlingen i de allra flesta fallen.

Kiropraktor – några vanliga frågor

Klicka på frågorna nedan: